Drążki rozporowe do podciągania

Ćwiczenia w domu, szczególnie na małym metrażu, powodują, że staramy się wybierać akcesoria maksymalnie funkcjonalne, które zapewnią nam dużo możliwości ćwiczeń, jednocześnie nie zajmując wiele miejsca. Zapoznaj się z ofertą drążków rozporowych do podciągania, które z pewnością spełniają te dwa restrykcyjne kryteria.

Drążki rozporowe do podciągania

Jest 1 produkt.

Pokazano 1-1 z 1 pozycji

Aktywne filtry

Jak zamontować?

Wybierając odpowiednie drążki rozporowe do ćwiczeń, warto zwrócić uwagę na zalety i wady. Są osoby, które twierdzą, że tylko drążki sufitowe lub ścienne mają pełną stabilność. W praktyce mogą one wydawać się trwalsze, ale wymagają ingerencji w płaszczyznę ściany i montażu na kołki i wkręty. Nie dość, że montaż jest problematyczny, to jeszcze nie mamy możliwości zmiany położenia drążka i wykorzystania go do mniej standardowych ćwiczeń. Drążek rozporowy jest bardziej funkcjonalnym urządzeniem do ćwiczeń, które bez trudu możesz zamontować we framudze drzwi, w żadnej sposób jej nie uszkadzając. W dowolnym momencie możesz go łatwo zdemontować i umocować w innym miejscu. Drążki rozporowe do podciągania zwykle mają możliwość regulacji od 60 centymetrów do nawet metra, więc można je zamontować prawie na każdej futrynie. Co ważne, sama konstrukcja drążka jest lekka, bo wykonana ze stali, a część chwytna pokryta jest miękką pianką. Jednocześnie zaskakujący może być poziom udźwigu - przy wykorzystaniu dodatkowych wkrętów mocujących z gumowymi nakładkami maksymalne obciążenie może wynosić nawet 250 kg. Zatem może na nim bezpiecznie ćwiczyć naprawdę potężny facet z dodatkowym obciążeniem treningowym.

Podstawowe wykorzystanie drążka

Drążek rozporowy jest jednym z podstawowych elementów domowej siłowni. Ten uniwersalny przyrząd pomoże rozwinąć przede wszystkim górne partie ciała, wzmocnić i rozbudować plecy, poprawić gorset mięśniowy kręgosłupa oraz zwiększyć siłę tricepsów. Klasyczne ćwiczenie, jakim jest podciąganie, można wykonywać ze zmienną intensywnością, kładąc nacisk na wybraną partię mięśni. Zmiana chwytu z nachwytu na podchwyt może sprawić, że proste ćwiczenie zmieni się w bardzo zaawansowane, dlatego pamiętaj o dostosowaniu go do swojej obecnej formy, aby zadbać o bezpieczeństwo.

Możliwość zmiany położenia drążka rozporowego działa na Twoją korzyść. Oprócz klasycznego podciągania możesz także wykonać ćwiczenia mniej forsujące, które poprawią Twoją kondycję, nie rozwijając widocznie mięśni rąk i pleców. Ten typ ćwiczeń jest szczególnie lubiany przez kobiety, które lubią wzmacniać swoje mięśnie bez wzrostu ich objętości. Podciąganie w pozycji leżącej to idealne ćwiczenie ogólnorozwojowe, które dobrze się sprawdza u osób prowadzących siedzący tryb życia - wzmacnia mięśnie wspierające kręgosłup, dzięki czemu łatwiejsze będzie zachowanie prawidłowej postawy podczas wielu godzin przy biurku. Jeśli nie jesteś jeszcze gotów na klasyczne podciąganie, zawsze możesz poćwiczyć, opierając się na piętach. Taki trening to dobre przygotowanie obręczy barkowej i pleców do bardziej wymagających ćwiczeń.

Alternatywne ćwiczenia z użyciem drążka

A co jeśli ćwiczenia siłowe w ogóle nie pasują do Twojego planu treningowego? Możesz wykazać się kreatywnością, wykorzystując drążek jako podstawę do montażu elastycznych ekspanderów z uchwytami. Pozwoli Ci to na wzbogacenie treningu ogólnorozwojowego. Możliwość zmiany wysokości położenia drążka da Ci mobilność jak na zaawansowanych maszynach na siłowni.

Interesującą propozycją jest montaż taśm TRX na drążku rozporowym do podciągania. Dzięki zaczepowi taśmy będą zawieszone w stabilnej pozycji, a Ty będziesz mógł oprzeć na nich swoje ciało. Taśmy TRX dają wielkie możliwości wyboru ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha, więc jeśli po zimie została Ci oponka, to połączenie ich z drążkiem rozporowym do podciągania jest rozwiązaniem skrojonym na miarę Twoich potrzeb.

Jak widzisz, drążek rozporowy do podciągania ma naprawdę duży potencjał ćwiczeniowy, jeśli dobrze zaplanujesz swój wysiłek fizyczny. Sprawdź nasze propozycje i zamów produkt dopasowany do Twojego planu treningowego!